CBG Forum  
famwapen
door: diny teeuwisse
28 jul 2010 08:36

wie kan mij vertellen of er in de fam van kuijk een famwapen voor kwaam heb dat namelijk ooit gehoort ook van zegelring ooit kwaam ik door onderzoek helemaal bij de naam van kuijc heren van komt deze famnaam overeen met die van van kuijk? en zo ja in welk verband met kornelis van kuijk geb 1872 te oud beierland ben met stamboom onderzoek bezich met vriendelijke gr diny

Re: famwapen
door: G.Karssenberg
29 jul 2010 09:43

Het is veel te verleidelijk uit de aanwezigheid van de familienaam van Kuijk in 1872 te concluderen tot het hebben van een familiewapen! Meestal is dat bellenblazerij. Mijn advies is: zoek eerst het geslacht van Kuijk maar eens uit zo ver mogelijk terug in de tijd. Straks blijkt wellicht dat de naam gewoon ontstaan is doordat de familie uit de stad Cuyk kwam. Kornelis van Kuijk, zoon van Willem van Kuijk en Hendrientje Jaarsveld, is geboren op 13.3.1872 in Oud-Beijerland.

door: Wim van Kuijk
31 jul 2010 10:29

@diny teeuwisse Via Google Alert - dat me meldt als de naam Van Kuijk opduikt in een document - kwam ik bij toeval je vraag tegen. Ik ben een Van Kuijk, afkomstig uit Utrecht. Ooit heb ik een familiewapen verkregen, maar ik heb geen flauw idee meer waarvandaan - en of het ook maar enigszins authentiek is. Het stikt namelijk van de would-be wapens. Ik woon inmiddels in Indonesie en heb een ingelijste afbeelding van het wapen naast mijn bureau hangen. Mail me op wim@vankuijk.net als je interesse hebt in een foto ervan. Misschien heb je ook nog iets aan deze site die door een nicht van mij is gebouwd: Haar vader heet Engelman, haar moeder Van Kuijk (= zus van mijn vader) en ze is beide familietakken aan het uitpluizen. groet, wim

door: 
1 aug 2010 19:57

beste meneer Karssenberg het is dat ik dat gehoort heb verder ik vind het wel wat hebben meschien ben ik wel van adel arme tak hihi grapje bedank in ieder geval voor u gegevens had die al maar maak niet uit er schijnt nog een neef te leven die ik nog nooit gezien heb dat vindt ik veel belangrijker dan het famwapen hoor waar ik toch niks verder aan heb gr diny

1 aug 2010 20:02

beste wim wat gaaf zeg leuk dat je gereageerd heb ik zal gaag contachkt op nemen je zit wel ver weg anders kwaam ik beslist eens langs mijn opa was kornelis van kuijk geb 1872 te oud beierland mijn oma was zijn derde vrouw en hete burgemeester ik ben pas bezich hoor de stamboom uit te pluizen kom ook van alles tegen dingen die ik niet wist wel heb ik pas een herdenking mee gemaakt van een oom van mij die in de tweede wereld oorlog om kwaam of we ergens bloed verwanten zijn geen idee maar daar gaat het niet om zal je zo snel mogelijk mail stuuren gr diny teeuwisse

2 aug 2010 11:55

wel grappig eigelijk twee fam,s die stamboom uit zoeken nou ben benieuwt volgens mij heb ik ooit wat gezien inderdaad daar van fam engelman of die stam paralel loop met die van mijn opa geen idee wel een meneer uitterlinden of zo die heeft die hele stamboom van mijn opa die heb ik toen ooit opgebelt met info over mijn aan vulling op die van hem hjij heeft de stamboom van mijn opa toen was hij nog met neeltje t hof getrouwd ik vindt het toch zo en zo heel leuk eens op de site te gaan sneuvelen van die van engelman van kuijk hartelijk dank voor alles gr diny

Reageren

Om een reactie te plaatsen, vult u onderstaande velden in en drukt u op 'verzenden'.

naam
Deze naam wordt getoond als auteur van een bericht.

onderwerp

bericht