| Archief Utrecht / Melbourne, hulp gevraagd / aangebodendoor: Kris Veen |
23 jul 2010 04:11 |
Hi,
Wie bezoekt wel eens het archief in Utrecht? Ik woon zelf in Australia en kan niet even langs fietsen. Wie wil mij helpen met het opsporen/opvragen van wat documenten? Gemaakte kosten vergoed ik natuurlijk, behalve dan het (halfe) uurloon.
Natuurlijk ben ik bereid ook mensen te helpen die iets uit Melbourne nodig hebben.
Neem contact op via www.familyveen.org
Mijn dank,
Kris Veen |
|
| Re: Archief Utrecht / Melbourne, hulp gevraagd / aangebodendoor: Bregje Steenhuizen |
25 jul 2010 19:42 |
Dag Kris, wat wil je weten? Er zijn in Utrecht 2 archieven en ik kom alleen in de Hamburgerstraat. Daar zijn alleen de primaire gegevens te vinden, dus BS en de DTB gegevens.
Ik hoor het wel van je als je daar gegevens van wilt hebben.
Groeten Bregje. |
|
| Re: Archief Utrecht / Melbourne, hulp gevraagd / aangebodendoor: Kris Veen |
26 jul 2010 02:13 |
Dag Bregje,
Ah, dat wist ik niet dat er twee archieven zijn.
Om mee te beginnen, ik zoek naar huwelijksbijlagen van twee huwelijken. Hier hoop ik stukken te vinden die mijn stamboom bevestiggen/bewijzen. Ik heb dus al wat gegevens die hopelijk naar de juiste plaats in het archief kunnen wijzen.
Als je verder kunt helpen neem dan even contact met mij op via de website, www.familyveen.org.
Mijn dank,
Kris |
|
| Re: Archief Utrecht / Melbourne, hulp gevraagd / aangebodendoor: Kris Veen |
26 jul 2010 04:51 |
Oh, het betreft hier huwelijken uit Vianen en Lexmond. Vooral Vianen komt vaak in mijn familie voor. Ik begrijp dat de stukken van deze gemeente op het archief te Utrecht bewaard worden. Maar ik leer dus net dat er twee archieven daar zijn, welke archief moet ik dan hebben? Mijn dank, Kris Veen
|
|